Allerede kunde hos MTO
Hvis du allerede er kunde hos MTO electric og du ønsker at handle i webshoppen, skal du udfylde denne formular. Du vil efterfølgende få tilsendt dit login pr. mail.
Har du sendt formularen udenfor vores normale åbningstid, vender vi tilbage til dig den førstkommende hverdag. Det er gratis og uforpligtende at oprette et login til vores webshop. Alle dine informationer vil blive behandlet fortroligt og vil ikke blive videregivet til tredjepart.
Ny kunde
For at handle i webshoppen skal du være oprettet som kunde hos MTO electric. Du kan blive oprettet som kunde ved at udfylde denne formular. Du vil efterfølgende få tilsendt dit login pr. mail.
Har du sendt formularen udenfor vores normale åbningstid, vender vi tilbage til dig den førstkommende hverdag. Det er gratis og uforpligtende at oprette et login til vores webshop. Alle dine informationer vil blive behandlet fortroligt og vil ikke blive videregivet til tredjepart.
1. Gå ind på shop.mto-electric.dk
2. Klik på login i menuen (øverst)
3. Indtast eller kopiér dit brugernavn og password fra mailen ind
4. Klik på “Login”
Hvis du har glemt din adgangskode, kan du i login boksen trykke på ”Glemt password?”.
Hvis du ønsker at ændre dit password til en kode, som er nemmere at huske, kan du gøre det under “Kundemenu” => “Konto”.
Udfyld formularen “Skift adgangskode” med dit brugernavn, din gamle adgangskode samt den nye ønskede adgangskode. Afslut med at klikke på “OK”.
Vi anbefaler, at der benyttes en adgangskode med mindst 8 tegn, små og store bogstaver samt tal.
Dit brugernavn og password er personligt og må ikke videregives til andre. Der kan oprettes nye brugere via menupunktet “Opret bruger”.
Du kan søge efter produkter på 2 måder:
1. Via produktgrupperne til venstre (kategoriseret efter VELTEK’s varegruppering)
2. Via søgefeltet øverst til højre (Indtast varenummer, fritekst eller leverandør)
For at læse mere om den enkelte vare, kan du klikke på varetitlen. Klik på køb for at lægge varen i din kurv. Husk at angive antal styk.
Hvis du klikker på varetitlen, kommer du ind på en produktside, hvor du kan læse mere om varen, se billeder, måltegninger, downloade produktkatalog i pdf osv.
Du har desuden mulighed for at tilføje varen til dine personlige favoritter (se punktet favoritter) eller sende en forespørgsel på varen til MTO.
Herefter vil du blive ledt igennem købsprocessen.
1. Kurv
Her kan du se info om dit køb, fjerne varer, ændre antal eller tømme kurven og starte forfra. Du kan desuden tilføje rekvisitionnr. samt en evt. bemærkning til ordren.
Ønsker du at tilføje flere varer til ordren, kan du vælge “Tilføj til kurv”. Kender du ikke varenummeret, kan du gå tilbage til produktsøgning via produktgrupper eller søgefunktion.
Det er muligt at gemme din indkøbskurv til senere brug – enten ved at downloade den til din egen computer eller ved at gemme den under din konto. Se punktet “Gemte kurve”.
Indkøbskurven kan indlæses under “Upload til kurv”. Find filen på din computer og vælg upload. Herefter vil varerne fremgå af kurven øverst på siden.
2. Adresse
Udfyld dine informationer. Ønsker du din ordre sendt til en anden leveringsadresse, kan dette tilføjes under “Leveringsadresse”. Klik på linket for at læse vores handelsbetingelser.
3. Fragt og levering
Angiv din ønskede fragt og leveringsmetode. Udfyld herefter ønsket leveringsdato og klik “Næste”. Vi er i øjeblikket ved at opdatere vores fragt- og leveringsvalg, og opdaterer snarest hjælpesektionen med de nye muligheder.
4. Godkend
Tjek at alle informationer er korrekte og klik på “Send bestilling”. Skal noget ændres, kan du gå tilbage med knappen “Forrige”.
5. Bekræftelse
Efter købet er gennemført modtager du en mail med en oversigt over hvad, du har bestilt.
Når ordren er tastet og skrevet ud hos MTO, modtager du en ordrebekræftelse med bekræftet leveringstid samt priser pr. mail.
Du kan tilføje produkter, som du ofte køber, til dine favoritter. Du finder dine gemte “Favoritter” under “Kundemenuen” i menuen øverst.
For at tilføje et produkt til “Favoritter”, skal du klikke dig ind på produktet og vælg “Tilføj favoritter” nederst.
Gem kurv
Ønsker du ikke at bestille din ordre med det samme eller vil du gerne have muligheden for senere at bestille den samme ordre igen, kan du gemme din kurv.
Kundemenu => Gemte kurve. Giv kurven et navn og klik herefter på “Gem kurv”.
Du kan også gemme din kurv under købsprocessen “1. kurv”
Download kurv
Du kan gemme en kurv enten under “Kundemenu” i shoppen (se ovenover) eller lokalt på din computer. Under købsprocessen (“1. kurv”) får du mulighed for at downloade kurven. Varerne i din kurv bliver således gemt ned på din PC som en CSV-fil, der på et hvilket som helst tidspunkt kan indlæses i shoppen.
Indlæs gemt kurv
Dine gemte kurve kan indlæses fra menupunktet “Kundemenu” => “Gemte kurve”. Klik på navnet på den kurv, du ønsker at indlæse. Husk at afkrydse, om du ønsker at “Beholde en kopi” af kurven, efter du har indlæst den, og om du vil “Flette” med det nuværende indhold i kurven. Du kan også vælge at “Slette” kurve.
Upload kurv
Ligesom du kan indlæse gemte kurve via “Kundemenuen”, er det også muligt at indlæse downloadede kurve, som ligger på din PC. Klik på Indkøbsvognen øverst til højre. Nederst på siden “Kurv”, har du mulighed for at “Uploade til kurv”. Klik på “Gennemse” og find herefter filen på din pc. Afslut med at klikke “Upload”.
Se illustration under punktet “Kurv”
Alle ordrer, der indgår senest kl. 15.00, leveres som udgangspunkt den følgende hverdag, (hvis varerne er på lager). Leveringstidspunktet vil altid fremgå af din ordrebekræftelse og kan desuden ses under ordrer i menupunktet “Kundemenu” => “Ordrehistorik”. Klik på ordrenummeret, for at se detaljer.
Systemet kan på nuværende tidspunkt ikke håndtere hasteordrer. Vi beder dig derfor afgive din ordre på telefon 75 800 310 eller pr. mail ordre@mto-electric.dk
Leveringen af de varer, du har bestilt, sker til din adresse i Danmark. Skal varerne leveres til en anden adresse, skal du angive det under købsprocessen i “2. adresse.”
Når du modtager dine varer fra MTO, er det det vigtigt, at du straks kontrollerer, at varen er intakt og ikke har lidt overlast i forbindelse med transporten. Hvis der er synlige skader på pakken, skal der tages forbehold på fragtbrevet, ellers bortfalder reklamationsretten. Hvis emballagen ikke er synligt beskadiget, men en fragtskade på indholdet viser sig efterfølgende, skal der reklameres hurtigst muligt, senest 2 dage efter modtagelse. Herefter overgår reklamationsbyrden overfor befragteren til kunden selv.
Læs mere om transportskade og find skadesanmeldelse her.
Hvis du modtager en fejlbehæftet vare, kan varen returneres jf. vores Handelsbetingelser. Læs mere om returnering af defekte varer og find reklamationsskema her.
Har du bestilt forkert vare, fortrudt dit køb eller er der sket en fejllevering fra vores side, kan varen returneres jf. MTO electric’s Handelsbetingelser. Læs mere om returnering af varer og find returskema her.
Hvis du har brug for hjælp til MTO e-shop, er du meget velkomme til at kontakte vores kundeservice på telefon 75 800 310 eller på mail shop@mto-electric.dk.