MTO electric kan nu tilbyde samhandel på en EDI-platform.
Ønsker du at benytte dig af EDI, skal du kontakte vores salgsafdeling, som vil undersøge mulighederne.

Hvis dit ERP-system er Microsoft Dynamic C5, XAL eller NAV kan arbejdet umiddelbart igangsættes. Ved andre ERP-systemer skal vores samarbejdspartner B2B Backbone først undersøge mulighederne. Du kan også selv teste dit system på deres hjemmeside.

EDI-systemet giver mulighed for at fremsende revisioner til MTO udstedt i jeres eget ERP-system og mulighed for at modtage EDI-ordrebekræftelser samt faktura retur. Du undgår hermed at skulle håndtere disse dokumenter manuelt og sikrer, at data bliver udvekslet nemt og sikkert.

Læs mere på www.b2bbackbone.com

Kontakt os

Gør hverdagen enklere med elektronisk samhandel

Kontakt os allerede idag og lad os undersøge dine muligheder.
Kontakt os
ScanApp er en ny mobil-app til reklamationer, som har forbindelse til vores fragtsystem (Consignor). Ved hjælp af ScanApp kan vi linke skaden, stedet (GPS), forsendelsen og billede-dokumentationen sammen, til gavn for en hurtig ekspedition.

Nedenfor finder du to QR koder, som du kan scanne og downloade app’en gratis.

QR_SCANAPP_IPhone

Download app til IPhone

QR_APPSTORE_Android

Download app til Android

Sådan kommer du igang med ScanApp

  • Bestil et EPI nummer.
  • Download ScanApp til din telefon
  • Indtast EPI nummer i ScanApp – og du er kørende!

 

Når du er oprettet som bruger, får du via SMS tilsendt et password, som du skal indtaste i app’en. Herefter er du klar til at benytte den.

Få hjælp til opsætningen nederst på siden. Hvis du har problemer med opsætningen, så ring til Anja tlf. 75 806 332 eller Mette tlf. 75 806 342.

App’en kan også bruges overfor andre samarbejdspartnere, blot skal du indhente et nyt EPI nr. hos EDI Soft, hvor du også kan læse mere om brug af ScanApp.

NB! Ved en transportskade skal du forsat anmelde skaden som anført under Transportskade på vores hjemmeside.

Bestil EPI-nummer

Hurtig reklamation via mobilen

Med ScanApp kan du nemt og hurtigt rapportere og dokumentere fragtskader via mobilen og få en hurtig ekspedition.
Bestil EPI-nummer
Android-icon

Guide til installation af ScanApp på ANDROID

Hent en scanner i Play Butik, f.eks. ”NeoReader.”
1. Scan QR kode
2. Code – vælg ”Open in browser”
3. Fuldfør handling vha. Play Butik
4. Download Scan app Edisoft (Vælg ”Installer” i højre hjørne)
5. Acceptér download
6. Åben
7. Gå ind i ”Settings” (evt. via genvejstast på telefon)
8. Vælg ”User acoount”
9. Vælg ”Edit” (i højre hjørne)
10. Udfyld navn, email, prefix (=0045), tlf. nr.
11. Vælg ”Get password” (modtages pr. sms/mail)
12. Indtast password
13. Vælg ”Next”
14. Vælg ”Edit”
15. Indtast MTO’s EPI-nummer, som er 7maisxy3
16. Save

Nu er App’en klar til brug.
Afhængigt af dine indstillinger, vil du evt. skulle oprette dig/logge ind på din google-profil, inden du kan downloade fra Play Butik.

IPhone-icon

Guide til installation af ScanApp på IPhone

Hent en scanner på Play Butik, f.eks. ”Scan”
1. Scan QR kode
2. Vælg ”Gratis”
3. Vælg ”Installer”
4. Log ind med adgangskode
5. Vælg ”Åben”
6. ScanApp vil bruge din aktuelle placering – vælg
7. Gå ind i ”Settings”
8. Vælg ”user acoount”
9. Vælg ”edit” (højre hjørne)
10. Udfyld navn, email, prefix (=0045), tlf. nr.
11. Vælg ”Get password” (modtages pr. sms/mail)
12. Indtast password
13. Vælg ”Next”
14. Indtast MTO’s EPI-nummer, som er 7maisxy3
15. Tjek at der står MTO efter linjen
16. Save
Nu er App’en klar til brug.

NB: Der kan være forskel på opsætning mellem de mobiler som findes på markedet.

Husk at aktivere din GPS funktion i smartphonen således vi kan se om modtagelsen er fra den rigtige adresse.

Du kan vælge at få fremsendt en e-mail med en PDF følgeseddel og et track & trace link til Consignor portalen, hvorfra der er adgang til befragterens hjemmeside samt scanninger på forsendelsen.

E-mailen indeholder en PDF følgeseddel af den eller de ordrer, som MTO har afsendt, samt et track & trace link til Consignor-portalen, hvor man kan se anvendt befragter samt data og status for forsendelsen.

Ved ømtålelige varer vil MTO tage et eller flere billeder for at dokumentere, at forsendelsen var uskadt ved afsendelse, disse billeder kan ses i Consignor portalen.

Tilmeld din mail

Overblik over dine forsendelse!

Modtag pdf-følgeseddel og Track & trace-link pr. mail og se anvendt befragter samt data og status for forsendelsen!
Tilmeld din mail
Du har ligeledes muligheden for at vælge den befragter, der passer dig bedst. Læs mere om vores “Valgfri befragter” her og angiv dine valg i vores formular.