MTO electric a/s tilbyder et bredt program af specielle kvalitetskabler- og ledninger til fødevarebranchen, som er ideelle i hårde miljøer med anvendelse af skrappe rengøringsmidler og kemikalier.

Når man vælger udstyr og tilbehør til produktionsflowet i en fødevarevirksomhed, er det af afgørende betydning at kigge på udstyrets modstandsdygtighed og bestandighed i relation til de forhold, som gør sig gældende i produktionen. Anvendelse af standardprodukter i hårde miljøer kan kraftigt forringe produkternes levetid og medføre omkostningskrævende produktionsstop.

MTO tilbyder et bredt program af kvalitetskabler- og ledninger fra nogle af Europas førende kabelproducenter, herunder både styrekabler, halogenfri signalkabler, PUR-kabler samt PUR-ledninger, som alle opfylder fødevarebranchens særlige krav. Fælles for produkterne er lang levetid samt høj modstandsdygtighed overfor skrappe rengøringsmidler og kemikalier.

Programmet består af robuste kabler med gode mekaniske og kemiske egenskaber, og bl.a. afskærmning mod UV-stråler til udendørs brug, beskyttende skærm mod elektromagnetisk påvirkning samt EMC- kompatibilitet. Kablerne tåler tørre, fugtige eller våde omgivelser og kan anvendes i industrien, hvor de f.eks. udsættes for olie, vand, kemikalier og hård mekanisk belastning.

Et bredt tilbehørsprogram med rustfrie kabelforskruninger-, strips- og mærkning

På tilbehørssiden tilbyder MTO hygiejniske kabelforskruninger fra tyske Hugro med hygiejnisk overflade, for at forhindre ophobning af snavs. Forskruningerne, som findes med gevind fra M16 til M32, er fremstillet i forniklet messing eller INOX 1.4305 og tåler temperaturer fra -40°C til +200°C. Forskruningerne er EHEDG-certificerede.

I tilbehørsprogrammet findes også kabelstrips i rustfrit stål fra italienske Elematic, som anbefales til anvendelse i hårde miljøer, hvor der kræves høj modstandsdygtighed overfor korrosion. Kabelstrips i rustfri stål type 316 har en høj modstandsdygtighed overfor både høje temperaturer, flammer, syrer, olier, fedt, kemikalier, opløsningsmidler, havvand og korrosion, atmosfære og UV-stråler.

Elematic’s detekterbare strips er ideelle til fødevareproduktion. Stripsene indeholder metaloxid, der kan spores med røntgen eller metaldetektorer. Med sin blå farve er stripsene ligeledes synlige ved almindelig visuel inspektion.

Endelig tilbyder MTO kundetilpasset kabelmærkning udført i rustfrit, syrefast stål, som kan anvendes i hårde miljøer samt mærker med graveret tekst i rustfri stål. Teksten er graveret nede fra og op med forhøjede bogstaver, således at evt. snavs eller produktrester blot kan tørres bort, så teksten kan ses.

Kig forbi MTO på FoodTech, stand J7224 og få en snak om, hvordan en investering i hygiejnedesignede produkter kan minimere risikoen for kontaminering, nedbringe rengøringsbehovet, minimere udstyrets nede-tid samt øge driftssikkerheden og produktiviteten.

Mere information:

MTO electric a/s – Stand nr. J7224
Stiftsvej 14
7100 Vejle
Tlf. 75800310

info@mto-electric.dk
www.mto-electric.dk

Kontakt Mads A. Velbæk på telefon 20280136 eller på mav@mto-electric.dk.