Øverst på siden

MTO går i luften med ny e-shop, nyt ERP-system og PIM-system

torsdag den 28. april 2022


Den 2. maj går MTO electric a/s i luften med 3 nye IT-systemer: nyt ERP-system, PIM-system og e-shop. Derudover har vi gennemført en generel optimering af vores IT-infrastruktur, implementering af håndscannere på lageret samt introduceret en række 3. parts produkter.

Vi har valgt at basere den interne rygrad på et Microsoft fundament bestående af Office 365 og ERP-systemet Dynamics Business Central.

– Det er et stort spring fremad for MTO at gå over på en helt ny IT-platform i skyen og en komplet integration mellem BC med ETIM-data via Perfion og en SANA e-shop. Det er vores mål og ønske, at kunderne får en god kundeoplevelse og forbedret produktdatastruktur.

Mads A. Velbæk, direktør 



Ny forbedret e-shop med nye funktioner 

Vi er glade for at kunne præsentere en ny hjemmeside med integreret e-shop, hvor al samhandel, priser, tilbud, rabatter mm. kan tilgås af dig som kunde.
Vores nye e-shop er lavet i SANA e-commerce systemet, som er specialudviklet til B2B-handel og giver vores kunder en række nye muligheder: 
  • bedre oversigt over ordrer og øvrige salgsdokumenter 
  • nemmere produktsøgning 
  • produktsammenligning 
  • flere søgefiltreringsmuligheder så du nemt finder det rigtige produkt 
  • superbruger-rolle, der kan oprette og fjerne shopkonti til medarbejdere 
  • opsætning af regler for shopkonti (visning af priser, godkendelse osv.) 
Vi arbejder hele tiden på at forbedre vores e-shop og vil løbende tilføje flere nye, spændende funktioner. 

Markedets bedste PIM-løsning med ETIM-data 

For at imødekomme den stadigt stigende efterspørgsel efter produktinformation har vi desuden valgt at implementere et Product Information Management system (PIM), som er integreret i såvel Business Central, Office 365 og i vores nye B2B e-handelsløsning.
Vores PIM-system benytter ETIM-produktdata fra vores leverandører. Derved sikrer vi, at vores data er så opdaterede og fyldestgørende som muligt. Vi kan endvidere levere produktdata i forskellige formater til vores kunders webshops og ERP-systemer.
På sigt vil vi desuden introducere data sheets og kataloger, som dannes i realtid – altså når du som kunde efterspørger disse.
Vi har valgt en PIM-løsning fra Perfion, som er den førende PIM-udbyder på markedet. 

Vores digitale transformation har været i gang i mere end halvandet år og er foregået i et samarbejde mellem MTO og vores 4 samarbejdspartnere Systemcenter, Perfion, Balance a/s og BusinessBuddy.    

Al begyndelse er svær, og selvom vi har gjort alt, hvad vi kunne for at forberede os grundigt, så vil vi på forhånd undskylde for evt. fejl og for langsommere behandlingstid end normalt. Vi håber, I vil bære over med os og være tålmodige med vores medarbejdere  den første tid.